8 Mayıs 2011 Pazar

SEVİMLİ KELEBEK MİNİŞ

Yemyeşil bir ormanda Miniş isminde küçük bir kelebek yaşarmış.Bu kelebeğin sevimli mi sevimli küçük, pembe kanatları varmış.Bütün gün ağaçların  arasında bir o yana bir bu yana uçarmış.yine birgün kendi başına uçarken garip bir canlıyla karşılaşmış.Bu canlı, ata benziyormuş.Ama çizgileri varmış.Miniş ,yanına gidip :
-“Merhaba , benim adım Miniş , ben bir kelebeğim senin adın ney?” diye sormuş .Garip canlı:
-“merhaba Miniş, benim adım da miço, ben de bir zebrayım .” Demiş
Miniş:
-”Tanıştığıma memnun oldum Miço , birlikte gezelim mi diye sormuş. Miço kabul etmiş ve beraber gezmeye başlamışlar.
Yolda karsılarına güzel mavi bir kus çıkmış .Kuş ,yanlarına gidip:”
-“merhaba benim adım maviş ben de sizinle gezebilir miyim?” Demiş. Miço ve Miniş sevinerek:
-” tabi ki!” Demiş  ve yola devam etmişler.Onlar bu şekilde dolaşırken hava kararmaya başlamış.Miniş, evinden ne kadar uzaklaştığını o zaman fark etmiş.Birden telaşla :
-“Hava kararıyor ,evimin nerede olduğunu hatırlayamıyorum .Hem annemin burada olduğumdan haberi de yok!
-          Zebra :
-          Annenden izin almadan bu kadar uzaklaşmamalıydın Miniş ,şimdi evini nasıl bulacağız demiş. Maviş:
-          İlerde bir çiçek  var , belki o bize yardım edebilir demiş ve çiçeğin yanına gitmişler.Miniş çiçeğe:
-          Merhaba çiçek kardeş,benim adım Miniş, evimi bulamıyorum annemin de burada olduğumdan haberi yok bana yardım edebilir misin? Diye sormuş.çiçek :
-          Buraya gelmeden önce annenden izin alman gerekirdi bir daha böyle bir şey yapmamalısın , kelebeklerin yaşadığı yeri biliyorum size tarif ederim demiş ve yolu tarif etmiş.
-          Zebra, miço,miniş ve  küçük kuş maviş beraber eve ulaşmışlar.Miniş , annesini görünce hızla ona doğru uçmuş.
-          -Anneciğim !  Annesi:
-          Nerelerdeydin Miniş? Seni o kadar merak ettim ki bir daha bana haber vermeden bu kadar uzağa gitme olur mu  demiş. Miniş:
-          Özür dilerim anneciğim kayboldum diye çok korktum bir daha asla senden habersiz uzağa gezmeye gitmeyeceğim demiş ve arkadaşlarını tanıştırmış.Annesi onlara:
-          Miniş ‘in eve dönmesine yardım ettiğiniz için teşekkür ederim demiş ve üzerlerinde neşeyle uçmuş onlar da:
-          Rica ederiz artık yeni bir arkadaşımız oldu demişler ve annelerimiz merak eder biz de eve dönmeliyiz diyerek veda etmişler.
-          Miniş çok güzel bir gün geçirmiş ama az kalsın kaybolacağı için de çok korkmuştu.Annesine sarılarak güzel bir uykuya dalmış ve rüyasında arkadaşları miço ve mavişi görmüş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder